Blijven bewegen boven je zestigste

Bewegen is belangrijk, zeker voor wie ouder wordt. Oefenen houdt u fit en zelfredzaam en heeft een gunstige invloed op diverse aandoeningen.

Als u uw lichaam traint blijft u zich prettiger voelen en kunt u langer blijven deelnemen aan allerlei sociale activiteiten en kunt u er langer op uit trekken.
Bewegen bevordert uw spijsvertering, uw hart en bloedvaten blijven in een betere
conditie (b.v. na een hartinfarct) en verbetert uw longcapaciteit (COPD). Bovendien blijven uw botten sterker (osteoporose). Regelmatig bewegen vergroot uw bewegingsvaardigheid waardoor het risico om te vallen zal verminderen.

De groepen zijn op maandagochtend van 10:00 tot 11:00 en van 11:00 tot 12:00 uur, op woensdagochtend van 9:30 tot 10:30 en van 10:30 tot 11:30.

De groep bestaat uit maximaal  8 deelnemers, waarbij onder begeleiding van een jonge, enthousiaste trainer een uur geoefend wordt met behulp van verschillende attributen. Tijdens deze oefeningen komt het hele lichaam aan bod qua spiergroepen. Hiernaast staat de conditie centraal en is er aandacht voor ontspanning. Het niveau wordt mede bepaald door de deelnemers en is bedoeld voor mensen die hun gezondheid/vitaliteit op peil willen houden of willen verbeteren. Samen bewegen steunt in het volhouden van de oefeningen en verhoogt het plezier in de training.
U kunt een gratis proefles nemen.

Psychosomatiek

Fysiotherapie Thuis

Manuele Therapie

Oedeemtherapie